måndag 2 maj 2011

Halloj grynen!

Hoppas ni haft en fin valborg och första maj?!
Usch jag känner mig som värsta sämsta bloggvännen nu för tiden...har ingen större lust med nåt,
 trögt på alla fronter!
Eller nästan iaf, det är ju alltid roligt när det kommer beställningar...å speciellt roligt är det när det kommer förfrågningar på sånt jag inte gjort förut!


För ett tag sen fick jag en undran från en tjej om jag kunde sy ett par romantiska vita 
handledsvärmare...hon skulle ha dom på ett bröllop!


Jag sydde upp några med olika spetsar så att hon fick välja...hon blev jättenöjd och det är så roligt!


Ja annars strosar jag runt i mina mammisar och benvärmare (fniss)...ni kan ju tänka er!
Man kunde ju tro att benvärmare blir bortlagda nu när det börjar bli varmt, men icke...jag stickar så det glöder, haha...

Så har kommit på att jag gillar blått mer och mer, både på kläder och i inredningen...kolla färgen på nytillskottet på mammeluckfronten...
Love it!
Jo jag vet...jag känner mig lätt skadad, hihi...men dom är ju så underbart sköna!


Ja fast idag får man nog gräva fram nåt annat ur garderoben...låååångt in...det är rent ut sagt skitkallt!
Lite skillnad mot förra veckans bikiniväder, hmm!

På inredningsfronten är det inte mycket som händer...jag plockar bort grejer och resten flyttar jag runt på, precis som vanligt, haha...väntar på att sängkammaren ska bli klar så jag får lite ordning på allt...och har spanat in finaste gamla täcket, blått givetvis *ler*!

Är det nån som känner sig lite romantisk...hör gärna av er för jag har några par värmare ligger i byrålådan!

Kramis!

Jag måste göra ett litet tillägg då det verkar vara många som är intresserade av mammelucker!
Tyvärr syr jag dom inte på beställning då jag inte har något mönster, dom jag sytt är efter mått tagna på mig själv!
Men det tål att tänkas på så jag återkommer när jag funderat lite!
Dessvärre är det svårt att hitta spets och brodyr i andra färger än vitt...dom blå jag har är maskinfärgade för att det ska bli samma nyans på tyg och brodyr, inte alltid helt lätt att få till en bra färg, men det är ju ett sätt!
Men som sagt jag ska fundera lite...å tusen tack för alla förfrågningar!

13 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej Mys Pys!!!!
Mysigt att strosa runt i mammisar och benvärmare!!!!
Jösses vad fina dom var den nya färgen på mamissarna!!!!
Säljer du sådana?????
Vill ha!!!
Hoppas du får en fin Dag!
Kram Kathrine

Hammarsbacken sa...

Jätte fint! Jag är också sugen på ett par mammisar. Syr du sådana och säljer? Pris?
Ha en bra dag. Kram Sonja.

Susanna sa...

Hejsan

Vilka fina mammisar, dem hade man vellat ha och mysat med på morgonen. Men kanske även under en klänning då de är svala dagar och man gärna vill ha klänning men inte vill frysa om benen. Är så frysen av mig.
Så säljer du så vill jag gärna veta pris.

Ha en fin vecka
Kram
Sussi
(maila mig har ej blogg)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mammelucker och benvärmare, så snyggt! Man kanske skulle piffa till sig och ha som du. Det var en jättefin blå färg på dom nya, du syr otroligt bra. Såg en superfin rund kudde som du hade sytt på en blogg också.
Kallt här också idag, men det tar sig fram mot helgen.
Kramar
AnnaMaria

annika sa...

Superfina mammeluckerju! Har du några i stl 38 eller M? Jag gillar också blått och har många blåa toner i mina kläder. Det är en harmonisk och lugnande färg.

Kram
annika

Ett Vitare Hem sa...

Du är ju helt fenomenal männsika, så vackra !
Ha en mysig kväll!
Kram/Lena

pysseltanten sa...

Haaj vännen...
Jaså du...du har gått o blitt litta svag för BLÅTT...;)) Mmm...de e fint, de e de....
Själv suktar jag mer o mer efter de lite mörka detaljerna....du vet...trärent....vindpinat...mmm...
Jag är oxå en otroligt dålig både bloggare, o bloggvän just nu....Men livet kommer ju emellan...de finns ju så mycke annat....
Hoppas du har de riktigt gott...o njuter i dina mamelucker...hihi...
Maaassa kramizar till daj...
Git

Fröken C sa...

Vilka underbart vackra saker du skapar!!!!!

Ha en härlig vecka:)
Kram C

Mia Maräng sa...

Hej vännen!
Ja jag satt just och funderade om jag skulle ta och fråga dig om du gör mammeluker på beställning! Ja har nämligen en del kunder som har frågat. Gör du arm värmare på beställning!
Skulle i så fall gärna testa i butiken om det skulle vara något.Vi kan höras om det.
Kramis Mia

Älskade pion sa...

Du är sååååå himla duktig,ska ta mig en titt in på din försäljningsblogg.;)Kraaaaaaaaaaaaaaam Ulrika

Ardisia sa...

himmel! så fina kläder! vet du, du skulle ju kunna tjäna en förmögenhet med att sälja dina underverk!

Kram Mia

Hannis sa...

Tror jag det att det kommer in beställningar!
Du är en mästarinna på att sy!

Fy farao för denna rensning...
Shit, när jag öppnade förrådet!
Du vet alla saker från mormors land=))

Ska vi höras i morgonkväll kanske?

Kram Hannis

Madame Petite sa...

Tack goa du för kommentaren... den värmde gott när mina mungipor hängde! :)

Dina värmare är så ljuvliga! Älskar både benvärmare, handledsvärmare och mamelucker... kan inte leva utan något av det!

Kramar från Jenny