lördag 28 januari 2012

Man kan inte få allt & säljes!

Nope så är det!
Lampan som jag jagat i en vecka är borta...STULEN!
Linda (dottern) och jag kom till loppisen i torsdags och fick veta att den blivit stulen...eller hur?
Damen var alldeles för ivrig för att den lögnen skulle gå hem...finns inte en suck att nån kan bära ut nåt från den loppisen! Vid ingången, som förövrigt är väldigt smal finns alltid två personal så nej...och det var en stor lampa...golvmodell!!
Jaja, jag fick med mig en annan lampa hem, som behöver lite kärlek och omtanke innan den kan visas på bild *ler* 


Jag fick trösta mig med ett olivträd (mitt dumma nöt)...modell mindre för hos mig dör dom som flugor, hmm...men jag kunde inte låta bli!

Annars är det lite segt idag...igår blev det öl och pokerkväll...å god mat förstås...skitkul!

Just det...för ett tag sen stickade jag små tussor till den kommande knodden...nu blir det ju en liten kille så om nån skulle vara intresserad har jag ett par små rosa, stickade i mjukaste alpackaull med små hjärtan på så hojta till!


Sköt er & sköt om er sweets!

Kram!

Tussorna är sålda!

11 kommentarer:

Stina sa...

Så söta sockor.:-) Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men! fick du inte lampan, det var dåligt och ljuga av försäljaren. Olivträdet är i alla fall väldigt fint, kanske små är mer lättskötta. Jag har tagit livet av två. Poker och öl låter jättekul, sånt gillar jag.
Ha en mysig lördag, kanske du grejar med nya lampan nu.
Kramar
Stumpis

Johanna sa...

Jag köper gärna dina söta små sockar som du gjort:) Och vad surt med lampan, dåligt att ljuga!!

Ha en fin lördag:)

Kram Johanna

Elzie sa...

Varför inte säga rätt ut att det blev försäljning till nån annan?!?! Man blir ju bara arg när dom håller på och försöker ljuga en blå!
Så söta tossor. Har ingen som är i behov av såna just nu men såg att Johanna gärna ville ha dom.
Hoppas du har en fin lördagkväll.
Kram Elzie

Fågel Blå sa...

Åh så tråkigt!!!!
Himla otur!!!
vilka supersöta sockos!!!
Ha nu en fin Kväll
Kramar Kathrine

annika sa...

Men då var det inte meningen att du skulle ha den lampan utan att det blir något annat bättre i stället. Så konstigt att den bara kunde försvinna så där.
Öl och pokerkväll...helt i min smak! Jag gillar då det händer något så man inte bara sitter still och snackar.
Ta´t lugnt i kväll nu.
Sockorna är ju helt supersöta ♥

Kram

Vardag och flärd sa...

Det var inte meningen att du skulle ha lampan! Blir spännande att se den du köpte när den är klar.
Olivträdet kan ju vara vackert ett tag i alla fall, jag har aldrig lyckats nån längre tid med dem.
Ha en fin lördag kväll!
Kram Eva

Vikeskärs hem och ting sa...

Tack och tack :)
Åå olivträd måste jag införskaffa mig sen. Lycka till med ditt, du klarar den säkert.
Stor kram

idémakeriet sa...

Vilken lögnhals hon var, inte alls roligt. Tur att du har hittat någon annan som du kan ta hand om. Det viktigaste för ett olivträd är nog ljuset, mycket sådant alltså i ett fönster. Helst i ett söderfönster men jag har haft en i ett norr fönster i snart två år. Den växer mindre snabbt än den som jag har i söderfönster men den går bra också.
Sedan ger jag de en gång i veckan en rejäl klunk med vatten, thats it.
Jag tror att de flesta människor vill vara alldeles för snäll för växterna genom att vattna de lite hit och dit.
I de flesta fall är det bättre att låta bli.
Jag vet inte om du ville ha några tips men du fick de i alla fall.
Ha en skön söndag.
Kram Gerda

Vitt hus med svarta knutar sa...

Konstigt med en golvlampa som vandrar ut alldeles av sig själv=/ Jag var på loppis idag för första gången på länge. Hittade inte så mycket, men gubben hittade en vägglampa, en sån där gammal modell med porslinshållare och rund, mjölkig glaskupa. Den ska sitta nere i redskapsskjulet=) Ja loppade mest böcker.

Sicka söta sockor!!

Ha det gott och sköt om dig oxxå!
Kram,
Regina

Lilla Lycksta sa...

Oärligt och fegt att ljuga om lampan. Fint olivträd, de överlever tyvärr inte hos mig. Ha det gott!

Kram Camilla