torsdag 29 mars 2012

Blommorna...

Jag sa ju igår att jag skulle visa vad jag använde tygblommorna till!
Som många andra har jag värpt lite jag med...


Jag hade några vitmålade ägg liggande i ett skåp som jag limmade ett gammalt dokument på, slipade lite, trasslade runt lite snöre, och fäste tygblomman...med ett häftstift, hihi...man tar vad man har!



Två stycken ägg blev det och det här har jag satt vit spets på ist för snöre!
Stora är dom och öppningsbara, så det är bara att proppa dom fulla inför påsk *ler*

Tygblommorna kan man ha till massor av skoj, jag har en som sitter på provdockan och dom andra har legat i skåpet länge i väntan på...nåt...å just nu blev det äggdekoration!
Det är ju toppen med häftstift, bara att plocka bort och använda till nåt annat...provade med knappnål först men gör för jisse namn inte det...ajajaj värsta blodprovet...ja det funkar ju om man har frigolitägg men inte i hårdpapp som jag hade!
Jag har ju en massa grejer som ligger i skåpet som jag inte vet vad jag ska ha till, men ibland går det upp ett ljus, hihi...

Å hörrni...nu håller vi tummarna för SOOOL i helgen!

Kram!



17 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra ägg och så fint det blev med blommorna som dekoration.

Önskar dig en trevlig avslutning på veckan!
Kram,
Regina

pysseltanten sa...

Så fint det blev! Du e sååå pysslig...;))
Önskar dej en härlig o förhoppningsvis SOLIG helg, vännen...:))
Kraaam git

4U2 sa...

Inte dumt alls!

Fågel Blå sa...

Underbara ägg du gjort!!!
Så duktig du är!
Hoppas din helg blir fin!
Kramar Kathrine

Tinis vita hem sa...

Så vackra ägg du pysslat, tygrosen passar fint till pynt :)
Ha en skön helg!
kram Tini

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Halloj!
Vad fina ägg du pysslat ihop :)
Faktiskt jätte fina.
Håller verkligen tummarna för sol i helgen :)
Idag har vi kallt,på minus sidan men SOL. Nu har väderleksrapporten ändrat så snöstormen de lovat (hotat med) lär skall röra sig mera söder ut :)
Det gillar jag.
Önskar dej en skön helg vännen.
Kram Erica

Vardag och flärd sa...

Så fint du gjort och tygblommorna passar ju jättebra! Jag har också många tygblommor som ligger och väntar på användning, än så länge har det bara blivit dekoration på kläder och en dörrkrans. Detta är ju en av fördelarna med bloggandet, man får så mycket inspiration!
Ha en fin fredag!
Kram Eva

Chokladvillan 1910 sa...

tygblommorna kan man ju ha till mycket ;) Blev jättefina på äggen !
Det är bra att samla på sig lite så att man har när ljuset dyker upp... Hehe
Ha en härlig fredag & helg !
Kram Anki

Hannis sa...

Häftstift är superbra!
Om man inte sätter sig på dom förstås...

Så fina blommor! Och äggen du värpt likaså=))

Kramen Hannis

Villa Hvit sa...

Du är riktigt pyssel-fantastisk du!! Jättefina ägg, och blommorna är ljuvliga. Mäster-fixaren det är du det!!
Ha en jättefin helg nu!!
Kramar Anetthe

Blåbärs och smultronstället sa...

Vackert, Anki!
Kul med en ny kamera också, jag håller på och tränar på min än. Skulle behöva gå en fotokurs...
Jag virkar blommor o fjärilar, men jag ska nog prova att gör tygblommor också:-)
Kram kram Susanne

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga ägg.. jag har inte hunnit gjort några än ..men måste snart.

Kram Rosa

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Vi i Villa Ville kulla sa...

Tack för det fina tipset!!!Man behöver det nu när man har ide´torka!! Ja sol skulle jag gärna velat haft men när man vaknade idag så va det vitt på marken och nu yr snön utanför!!!Hujedamej va ledsamt men nu kunde man ju sätta sej här en stund och titta på va ni andra gör!!!
Ha en skön helg fina du!!!!
Kramar Lotta

annika sa...

DEt är så fint med tygblommor. Jag gillar att ha det på ett hårspänne. Kanske något för pyssliga du.


Ja sol fick vi men vilken kall vind. Vi cyklade till några kompisar i kväll i motvind i 7 km. Hemåt gick det lättare men det var -4,5.

Kram

Frøken Frida sa...

F-i-n-e påskeÆg !
Her får du en udfordring fra mig:
'Vis din bedste og sødeste Påskepynt'
I denne uge kan du sætte din Påskepynt frem til display
Vær med; Send dit blog-indlæg

Ha' en dejlig Påske
knus fra frøken Frida

Tinis vita hem sa...

Tack för din kommentar hos mig och roligt att du vill vara med i min utlottning :) Jag tycker ju att dina påskägg och rosor är finare :))
Ha en god början på april och den nya veckan!
kram Tini