söndag 29 april 2012

Gamla åror till ny användning!

Hej mina vänner och tack för alla goa kommentarer...det är dålig aktivitet här i Lilla Världen men det har varit mycket annat!
Min ena katt är sjuk och dotterns ena hund har lämnat oss...det är hennes tredje hund på bara ett par år som inte får leva ett helt liv!
Vi vet inte riktigt vad som hände, han bara tippade omkull helt plötsligt!
Jobbigt är det hur som helst och det känns som det aldrig riktigt ska ta slut på elände!

Så här har det inte hänt så värst mycket, tredje luckan står fortfarande kvar i boden...däremot hittade jag nåt annat sist jag var nere!


I skogen här vid mig ligger det ett gammalt båtvrak och när jag flyttade hit tog jag vara på dom tillhörande trasiga årorna...kan ju va bra att ha...(skräpsamlare)
Hittade dom i boden nu då och tog upp dom, skrapade och skurade...


På med lite vit färg, fram med kniven och duttade dit lite text...


Ja, nu är det nog inte så att det är nån som missar Cuisinen & Salonen hemma hos mig, det ligger ju direkt innanför dörren...that´s it liksom...men ändå *ler*

Nu ska jag försöka göra lite nytta här...sen ta med mina "hjärtegryn" och gå ut i solen en stund!
Ha en fortsatt fin helg!

Kram!


13 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Usch vad trist med tråkigheter med de älskade djuren. Så jobbigt när de inte mår bra, de små familjemedlemmarna, Hemskt med din dotters hund. Årorna blev ju härliga, tur att du skyltar i "chateauet" så att både du o gästerna hittar ;)
Nu ska jag också ut i solskenet!
Ha en fin söndag.
Kramis Anetthe

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så lessamt med dotterns hund, usch vad sorgligt det är och mista husdjur. Bra att du tog tillvara årorna, blev jättefina när du fixat till dom. Och tack goa vän för grattishälsningen.
Varm kram
Stumperumpan

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Vad trist med tråkigheter :(.
Inte roligt att mista en lurvig familjemedlem.
Jassåå, så du har farit omkring med kniven än en gång ;). Borde nästan ta och skicka lite slippapper åt dej :P Hihii....
Men vad fint du fixat av årorna. Me like :D
Ha en fortsatt fin dag vännen
Kram Erica

Tinas bo sa...

Nej men huuu så ledsamt...
Att mista ett husdjur är hemskt...
Man känner sig å maktlös när ett djur är sjukt..
Fruktar den dag då mina "gubbar" lämnar mig...

Årorna blev ju superläckra!!
Bra att du plockade hem dem och ännu bättre att du fixade iordning dem..
Säger som Anetthe, nu hittar du och dina gäster vägen.. :))

Ha en mysig söndag trots allt..
Kraaaam Tina

Rosa i huset i vitt sa...

Så tråkigt ,jobbigt när det blir så

Fina årorna blev
Kram Rosa

Chokladvillan 1910 sa...

Det är ingen höjdare med ledsamheter, usch ! :( Skrotsamlare är det bra att vara tycker jag hahaha. Tänk vad man kan hitta på ! Jättecoolt ;)
Ha en härlig helg i finvädret !
Kram Anki

Vikeskärs hem och ting sa...

Oj oj, stackars djur :(

Men fina brädor har du gjort, passade riktigt fint där.
Kraam

Vardag och flärd sa...

Så tråkigt med hunden men jg hoppas katten blir frisk snart!
Så fint du gjort med årorna, du är så duktig!
Kram Eva

linnea-maria sa...

Vilket smart sätt att peka ut rummen! Vilken tur att du tog vara på årorna. Hoppas att du hittar lite ljusglimtar i sorgen, det är alltid jobbigt när husdjuren går bort. Kram /Therese

Hannis sa...

Det låter ju helt sjukt!!
Stackars L, det har ju varit en del minst sagt...

Coola skyltar gör du alltid!
Bra att veta vart man ska ju=))

Kramen Hannis

Älskade pion sa...

Usch,stackare.:(Kikar in för att önska dig en trevlig Valborg.Kraaaaaaaaaaaam Ulrika

annika sa...

Sorgligt då man mister sitt djur. Vi gjorde det för många många år sen och jag kan minnas hur det kändes.
Vilken tur att hittar hemma hos dig. Bra vägvisare måste jag säga.

Ha en skön Valborg

Kram

Nyanser av vitt sa...

Så fint hunny. Du är fiffig du :O)
Ha en fin tisdag
Kram Agneta