fredag 7 december 2012

Pysslat!

Jag har pysslat lite i veckan!
Dottern med familj bor på en bondgård och där kan man hitta mycket.
Det gamla uthuset är fullt av godbitar men där är jag portad, hmm...meeen en mörk kväll...hihi...


Svärsonen och jag drog ett varv och hittade taggtråd som jag snodde ihop en ljuskrona av...


Taggigt värre måste jag säga men jag är skitnöjd;)


Satte långa smala ljus i dom gamla julgranshållarna och en tag från JdL...
återigen väldigt enkelt!


Å hörrni, snö så långt ögat når men inte lika kallt idag.
Underbart!

Nu ska jag ta tag i hårbollarna som ligger i drivor och ge katten medicin...det är lite taggigt det med;)
Mumse-mjau tillbringade måndagen på djurkliniken och jag var ett vrak minst sagt men nu verkar det gå åt rätt håll...peppar peppar...

Önskar er en toppendag!

KRAM!

20 kommentarer:

Hannis sa...

Men shit så snygg!!!!!!!
Du är bäst den saken är säker.

Har taggtråd i klädkammaren=))
Kanske ska prova det där i helgen då!

Kramen Hannis

Fågel Blå sa...

Så fint du pysslat vad duktig du är, ha en fin Adventshelg kära du!
Kramar Kathrine

hemma hos lilla mej sa...

Ja du är ju bara så himla duktig att pyssla .Blev jättefint.Ha en mysig fredag vännen.Kramar Rita ♥

Nyanser av vitt sa...

Såååå fin sweetie pie. Du är duktig.
Ha en underbar helg.
Kram Agneta

Ewa`s Galleri sa...

kanon,jättefin, blir sugen på att försöka,men förstår att det var taggigt
Hoppas Kissen ,frisknar till
ha en skön fredag

idémakeriet sa...

Hej vännen,
Oj vad fin din ljuskronan blev, älskar den.
Nu när du är van vid att snurra en krans av taggtråd är väl katten en baggis för dig:)
Vad tråkigt att katten är sjuk, går det åt rätt hål nu?
Och du då är inte helt friskt heller?
Krya på dig och hoppas du är snart på benen igen.
Ta hand om dig, en stor kram från mig.
Gerda

Villa Hvit sa...

Gillar din taggiga ljuskrona skarpt!!
Urtuff!!
Ha en riktigt vintrigt härlig helg.
Kramar Anetthe

House and Garden by Bia sa...

Du är bara såå påhittig,..kronan på verket,hihi..blev ju jätte läcker!
Jag önskar dej en mysig helg och glöm inte att tända andra ljuset :))
Ha de gott i vinterlandet!!
Kraaaam Bia

Vardag och flärd sa...

Så snyggt med smala långa ljus i taggkronan, bra kombination!
Hoppas katten blir frisk snart!
Här har vi idag den kallaste dagen hittills, är lite rädd att vattnet ska frysa. Ikväll när jag kommer hem blir det brasa och en glögg, mys!
Ha en fin helg!
Kram Eva

Anonym sa...

Men hallå där, vilken superidé. Ja jag säger då det, vad inspirerande
Bästa fredagen till dig¨
Kram
AC

Tinas bo sa...

Kan tänka mig att du är portad där!! hahaha
Tagg-kronan är sååå cool!!
Vad kreativ du är!! :)

Hur går det med missen?
Är det bättre?
Min älskling åt självmant för första gången idag!!! Hurraa!
Han är rätt pigg oxå!
Äntligen en ljusblick..
Måste tillbaks till Veterinären i morgon, men sen hoppas jag att det dröjer läääänge tills nästa gång!!

ha en mysig fredag och pussa missen från mig!
Kram Tina

Chokladvillan 1910 sa...

Taggtråd är så häftigt ! I like ;)
Hoppas att det går bra med lilla missen ! Inte kul när djuren är sjuka :((
Ha en härlig helg !
Kram Anki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där gjorde du bra, kan tänka mig hur svårt det är och böja utan och sticka sig. Dotterns uthus låter väldigt lockande, du får försöka snitsla dig in där helt enkelt, vilka fynd man kan hitta!
Hoppas kissekatten frisknar till, det är många bloggkatter som är sjuka nu i dec.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

♥ Pia... sa...

Snyggt;) och ja vasst är det.. Det vet jag oxå... Brukar gör kransar och hjärtan av det där vassa.. Samt en sån där so m du har..fast min hänger ute på altanen;)))ja buskage jag faktiskt ta mej en bloggrunda var rätt längesen nu! Hoppas du har detgött... Kram...Pia

♥ Pia... sa...

Snyggt;) och ja vasst är det.. Det vet jag oxå... Brukar gör kransar och hjärtan av det där vassa.. Samt en sån där so m du har..fast min hänger ute på altanen;)))ja buskage jag faktiskt ta mej en bloggrunda var rätt längesen nu! Hoppas du har detgött... Kram...Pia

Black Iris sa...

Så häftigt.. Precis en sån krona har jag också gjort men jag har inte hittat ljus som passar till hållarna ännu.. Ska ut i morgon och leta..
Märkligt att våra kronor är så jättelika varandra..

Kram Maidi

Vitt hus med svarta knutar sa...

Fin ljuskrona med sting! Så snygg!
Kram,
Regina

Blåbärs och smultronstället sa...

Såå snyggt det blev, du har så många fina idéer!
Ha en fin advent!!!
Kram Susanne

Svärsonen sa...

du skulle ju göra en passande mössa till dig sa vi ju. hahaha mvh svärsonen. :)

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej! Vilket fint pyssel :) å kul att du vill vara med i min utlottning :) konstigt att det inte går att länka?! Kika gärna in till mig ikväll för då drar jag en vinnare. Kram & ha en fin andra advent