onsdag 9 januari 2013

I köket!

Inte mycket nytt här inte...

Hyacinterna har åkt ut och under glaskupan på köksbordet bor en taklök.


Adventsljusen i aladåbformen har brunnit ut och ersatts med ett gäng smala då jag gillade att använda den som ljusstake.


Å fortfarande går det åt massor av ljus, idag är en riktig grådag och nyss vräkte snön ner i stora flingor...ganska vackert trots att jag vill ha vår...nuuuu!


Nä inga större förändringar, det får duga att flytta runt på prylarna som redan finns.
Skattkistan är tom och förutsättningarna för påfyllning är lååååångt bort, tur att jag har källaren att gräva runt i när loppistarmen gör sig påmind;)

Nu ska jag jaga fatt på dammråttorna (hundhårsråttorna), sen ordna lite med beställningar som ska skickas...

Ha det fint nu alla goa som kikar in och skriver några rader, ni värmer i hjärtat!

KRAM!

16 kommentarer:

pysseltanten sa...

Haha...lite lustigt...vi skrev nästan likadana inlägg idag...börsen tom...o inget nytt...;)
Men jag antar att det är sådär januari är...en låååång seg månad....o dessutom FATTIG!...;)
Här håller sej åtminstone snön borta...men GRÅTT grått grått.....:(
Ha det gott, där borta nudå...:)
Kraaamelikramen Git

Villa Hvit sa...

Här kommer en till som börsen ekar tom hos...;)))
Tur att man är så enkel att roa att man blir glad av att flytta runt på det lilla som redan existerar!!!
Måste vara en typisk januarigrej!!

Må så gott goaste Anki!!
Kramar Anetthe

Fågel Blå sa...

Mhhhhh så fint du har det!
Kul ide med ljusen i den gamla formen
Ha en fin Kväll
Jag skall jobba!
Kramar Kathrine

Vardag och flärd sa...

Nej du, våren låter allt vänta på sig ett tag till!
Fint har du i köket i alla fall och så härligt med de smala ljusen i formen.
Ha en bra kväll!
Kram Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det var med en massa smala ljus i formen. Såg på tv igår om en loppis i närheten av där du bor, hon verkade ha massor. Fast jag tror du har ännu finare saker i dina gömmor.
Kramar
AnnaMaria

House and Garden by Bia sa...

Tack för titten Anki!
Idag har vi haft en fin vinterdag, med några minus...men här har det tinat lite också för några dar sen...
Har flanerat lite på stan idag och gjort några reafynd förstås, hihi...
Förutom rea fynd så gjorde jag ett kap på Myrorna...köpte en pidestal i marmor för ynka 90 kr ;) Har en sen förut också, den gav jag flera hundra riksdaler för...så jag är nöjd idag ;)))
Kramen

Rosa i huset i vitt sa...

Så fin din form med alla ljusen i
kram Rosa

idémakeriet sa...

Känner igen det där med att skattkistan inte blir påfylld, här har jag också en ekande börs som skriker efter kling och bling.
Hur är det med dig och hälsan?
Är du en piggelin igen?
Och kattherren hur mår han?
Varma kramar
Gerda

idémakeriet sa...

Jo här går det rätt så bra, jag känner mig lite snurrigt i huvudet igen efter Holland besöket.
Det har gjord mycket med mig att jag var hos min systers grav, allt kom upp igen och många känslor blandas.
Ja det hela får sliten men just nu gör allt sånt där mycket ont.
Jag har fått med mig många fina saker som har varit hennes och är jätte glad för det.
Något som jag kan röra vid här hemma som har varit från min kära syster.
Shit nu blir det blöt igen här på tangentbordet.
Får nog snyta mig och tänka lite på annat:)
Kram Gerda

Hannis sa...

Ljus behövs i massor nu!
Fy fabian vad grått det är hela tiden.

Själv ska jag ge mig på att snickra bord i helgen tänkte jag.
Behöver sysselsätta mig lite=))


Kramen Hannis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Morrn
Loppisen drevs av en kvinna som blivit uppsagd på jobbet och då startat verksamheten, såg ut som ev. en lada. Det låg utanför Degerfors och visades på Värmlandsnytt nu i veckan. Kommer inte ihåg vad hon hette, kanske var det Marianne....
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Så fint och fräsch hunny bynny
Sköt om dig
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kom på att jag skulle kolla svt play, visste ju vilken dag jag såg inslaget på tv. Hon heter Liselott Kristensen och butiken är i en nerlagd handelsbod. Kuriosabutik kallade dom det och det är strax söder om Degerfors.
Kramar
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Ja rota runt lite, så hittar du säkert nåt trevligt som du glömt att du hade!!!
God fortsättning Vännen!
Kram Agnetha

Avslutat konto sa...

Jag flyttar också omkring lite på möbler just nu... pigkammarn blev matrum och i köket hamnade kökssoffa och gamla symaskinsbordet som frukostfika ställe... Men visst får man besök av dammråttorna när man flyttar runt! Förstår inte att de kommer just då när de inte annars finns här! hihih....

Kram kram
Linnea

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ja inte blir det mycket nytt...har inte fått bort alla julsaker än...eller vaddå alla och alla...det var inte mycket pynt, men tiden har inte funnits ens till dem. Ska ta ett tag i dag, det är ju tjugondag i dag så...nyss spatserade (inte raskade) en stor räv över tomten. Han lyste så vackert röd mot den gnistrande snön i solskenet...
Det var några rader från mig...Ha det gott!
Kram,
Regina