torsdag 14 juni 2012

Nygamla bordet!

Tänkte bara visa vad jag pysslat med idag...svärdottern var här igår och vi lagade mat, fikade gott, pratade skit, fniss...och inventerade källaren...givetvis!

Hon fick med ett bord hem och jag...jag fick med ett bord upp!
Det gamla klaffbordet får komma till användning, jag gillar det verkligen men det är inte så stort så därför har det bott i källaren!


Bordsskivan är väldigt nött och undrredet är grönt?...en väldigt ljus mild grön färg så det får nog vara så... tills vidare!


Hur som haver, förmiddagen idag tillbringades med att skura...det var minst sagt det skitigaste bord jag sett!
Såpa, skurmedel, diskmedel och rotborste jobbade på högvarv...å nu är jag sååå nöjd!
Tänkte vaxa skivan för att den ska stå emot lite...eller vad tycker ni?


Min mormorsros blommar och doftar ljuvligt, så jag knipsade av en liten blomma förut och tog med in!
Det enkla är det vackra, är det inte så?

Sköt om er och ha en fin helg mina vänner!

Kram!

11 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Så fint ditt bord blev. Rent och snyggt.

Ha en bra helg

Kram Karin

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhh så fint bord helt underbart!
Och vilken söt liten ros!
Hastar vidare,, men önksar dej en fin helg!
Kramar Kathrine

Vardag och flärd sa...

Så fint bord, håller med dig om att du nog ska vaxa det för att hålla träskivan fin nu när du skurat och fått den så fin.
Vilken ljuvlig liten ros!
Kram Eva

Villa Hvit sa...

HÖRRDUDUDU!!! När kan jag komma och kolla igenom din källare och dina bodar?????:D Verkar ju finnas oändligt mycket fint där ;)!! Hahaha....
SÅ fint bord! Det är nog en bra idé att vaxa det så det klarar några smärre missöden...;)
Det enkla är verkligen det vackra!
Ha en härlig helg nu!
Kraaaam Anetthe

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har du såna i källaren!!! Bordet är helt fantastiskt fint, trät är jättevackert men behöver kanske oljas för att det ska bli mer praktiskt. Bra att denna bord-skönhet fick komma in.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

House and Garden by Bia sa...

Heej! Vilken fin bild du har fått till med diskhandduken, ljusstaken o kopparna. Jag gillar lite råa robusta bord. Idag flyttar vi till torpet, men jag kommer att blogga lite ändå. Så glöm mig inte.
Kram Bia

Rosa i huset i vitt sa...

Jättesnyggt bord
Ha en trevlig helg
Kram Rosa

Lilla Källängen sa...

Åh klaffbord...tänk om man kunde hitta ett sånt! De är ju sååå fina..så roligt, vilken tur du har som har en källare:-)
Hoppas du får en fin helg
Kram Anneli

Anonym sa...

Skitsnyggt:) :) :)
Önskar dig en härlig helg
Kram
AC

Vita små hjärtan sa...

Snyggt bord! Tänk vad man kan hitta i sina gömmor!
Ha en fin helg, hos mig regnar det!
Kram Agnetha

Nyanser av vitt sa...

Antikvax hunny....Tittar in för att önska en trevlig helg.
Kram Agneta